“Adopteer een CliniClown!”, dat is de slogan voor een wel heel bijzondersamenwerking. De CliniClowns (*) en PLAYMOBIL® hebben namelijk de handen ineen geslagen en een bijzonder PLAYMOBIL® figuurtje ontwikkeld, een customized PLAYMOBIL® CliniClown. Net zoals alle PLAYMOBIL® figuurtjes heeft deze CliniClown ook de gekende glimlach op het gezicht. En laat dit ook het doel zijn van de CliniClowns nl zoveel mogelijk kindjes (gezond en ziek) laten lachen. Naast deze speciale versie van het gekende PLAYMOBIL® figuurtje gaat de samenwerking nog verder. Per verkocht figuurtje schenkt PLAYMOBIL® namelijk 1 euro aan de CliniClowns.

In de spotlights

“Dankzij de samenwerking met PLAYMOBIL® kunnen we nog meer kinderen bezoeken”, licht Valerie Van Gastel van CliniClowns België toe. “Op jaarbasis bedraagt het kostenplaatje voor de adoptie van een clown zo’n 12.500 euro. Met dat bedrag kan het goede doel zo’n 800 kinderen rechtstreeks een clownsbezoek bezorgen. En hoe meer geld er wordt ingezameld met deze actie, des te meer kinderen even in de spotlights worden gezet.”

Een lach van oor tot oor

“Voor ons is het doel heel duidelijk”, laat Leen Van Reeth (Consumer Marketing Manager Benelux) van PLAYMOBIL® weten, “wij willen zoveel mogelijk kinderen laten lachen!”

Niet alleen in België kan je deze actie steunen, ook de Nederlandse consumenten kunnen deze bijzondere actie steunen door een PLAYMOBIL® CliniClown te kopen. Daarnaast kan je ook je vrienden, ouders en collega’s inspireren en aansporen om een PLAYMOBIL® CliniClown te kopen en zo één euro te doneren. Dit kan bijvoorbeeld door je foto met het figuurtje via social media te delen met #ShareTheSmile (verwijzend naar het lachende PLAYMOBIL®-gezichtje).

Samenwerking

Deze samenwerking wordt ondersteund door een gemeenschappelijke missie: beide partijen willen een kind vrij laten spelen en hen vooral de ruimte geven om te improviseren en creatief te zijn.

Cliniclowns focust daarbij op de kwaliteiten en mogelijkheden van elk kind, niet op hun gebreken waarmee zieke kinderen vaak geconfronteerd worden. Bij PLAYMOBIL® uit zich dat in de naamloze figuren die je kan samenstellen of onderling de lichaamsdeeltjes en accessoires kan verwisselen en eindeloos kan combineren. “Verbeelding speelt een hele grote rol bij ons. Door geen regels, namen of rolpatronen vast te leggen, ontstaan net de mooiste en meest verrassende situaties”, overtuigt Leen van PLAYMOBIL®.

De PLAYMOBIL® CliniClown zal vanaf oktober onder andere te koop zijn bij verschillende retailers in België en Nederland, zoals Toychamp, Dreamland, Fun, Bart Smit, Intertoys en Top1Toys. De prijs bedraagt €3,49 waarvan €1 rechtstreeks naar CliniClowns gaat.


(*) De CliniClowns zijn sinds 1994 zichtbaar aanwezig in heel wat Belgische ziekenhuizen en zorginstellingen. Het team bestaat momenteel uit 18 clowns die iedere dag van de week zieke kinderen bezoeken. Zij brengen afleiding en plezier aan kinderen en jongeren die door een tijdelijke of langdurige ziekte of handicap in een ziekenhuis, instelling of andere verzorgende omgeving verblijven. De CliniClown brengt op een artistieke en sociale manier afleiding en plezier door middel van humor, spel, verbeelding en creativiteit.

 

5 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *