Kinderen en speelgoedauto’s. Het blijft iets van alle tijden. Vroeger speelde we vooral met Matchbox-auto’s enzo. Leuke metalen auto’s die we dan over een raceparcour gemaakt uit Lego reden. Maar de tijd staat niet stil. Op de speelgoedmarkt verschijnen er bij de regelmaat van de klok nieuwe dingen. Zo ook bij de speelgoedauto’s. Zo kan je al geruime tijd de Toet Toet auto’s van VTech vinden in de betere speelgoedwinkel. VTech staat gekend om zijn interactief speelgoed voor kinderen en dus zijn hun speelgoedauto’s dit ook.

De auto’s

Wat is er nu zo leuk aan de Toet Toet auto’s? Veel als we de tweejarige dochter mogen geloven. De Toet Toet auto’s hebben allemaal een naam zoals Tom Tractor, Claire Cabrio, Piet Politie, … Elk autootje heeft ook zijn eigen liedjes en geluidjes. Deze worden geactiveerd als je ermee rijdt of als ze over een sensor rijden die je bijvoorbeeld kan vinden op de verschillende gebouwen of wegdelen. Naast de kleine auto’s beschikt Toet Toet ook nog over een grote auto Ambulance en grote brandweerwagen. Ook deze zijn voorzien van verschillende geluidjes.

Gebouwen en wegdelen

Je kan met de Toet Toet auto’s natuurlijk gewoon spelen op de speelmat of op tafel. Doch zullen kinderen het nog leuker vinden om met de Toet Toet auto’s te spelen op de speciale gebouwen en wegdelen. Zo is er onder andere het politiebureau, de luchthaven en de parkeertoren. Al deze gebouwen kan je met elkaar verbinden dankzij verschillende wegdelen. Dankzij de sensoren op de auto’s en op de verschillende gebouwen worden er melodietjes en liedjes geactiveerd.

Leerrijk?

Zijn deze Toet Toet auto’s nu leerrijk? Ik vind van wel. Kindjes leren oplossingen zoeken door verschillende wegdelen aan elkaar te koppelen. Door de zinnetjes van de auto’s en gebouwen leren ze spelenderwijs woordjes. Ook muzikaal worden kindjes gestimuleerd door de leuke melodietjes in de verschillende auto’s en gebouwen. En bovenal wordt door het rijden met de auto’s ook hun motoriek gestimuleerd. Waarschijnlijk vergeet ik nog vele dingen, maar het is duidelijk merkbaar bij onze dochter dat ze leert van met de Toet Toet auto’s te spelen.

De Toet Toet auto’s zijn geschikt voor kindjes vanaf 1 jaar en te koop bij o.a. Fun, Bol.com en Bart Smit. Dit najaar zijn er trouwens weer heel wat nieuwigheden te ontdekken zoals o.a. het treinstation met Tinneke Trein en de parkeertoren. Ideaal om te vragen aan de Sint? Hier heeft de dochter alvast volmondig ja geroepen.

Samenvatting
Review Datum:
Item: