Playmobil viert vandaag zijn 50-jarige bestaan. Vijftig jaar geleden presenteerde Playmobil oprichter Horst Brandstätter op 2 februari 1974 op de speelgoedbeurs van Neurenberg de eerste figuurtjes. Een ridder, een bouwvakker en een indiaan. Later volgden kwamen er ook vrouwen en kinderen bij de figuurtjes. Maar ook grotere sets zoals ridderkastelen, piratenschepen, boerderijen werden aan het assortiment toegevoegd. Playmobil produceerde al ongeveer 3,8 miljard poppetjes. Het best verkochte speelgoedfiguurtje is dat van de 16e-eeuwse Duitse kerkhervormer Maarten Luther. Daarvan zijn er 1,2 miljoen verkocht.
Op de speelgoedbeurs in het Duitse Neurenberg, waar het bedrijf in 1974 de eerste poppetjes presenteerde, kondigde de topman van Playmobil deze week dat de er heel wat vernieuwingen op de planning staan. De fabrikant gaat onder andere meer poppetjes maken van bekende mensen, zoals bv. van de Duitse nationale voetbalploeg, om zo verzamelaars aan te spreken. Ook komen er exclusief samenwerkingen met bekende merken. Eén daarvan is met Stihl, bekend van hun werkgereedschap.
Stihl Timbersports
Bij ons zijn Timbersports nog niet zo populair als in andere delen van de wereld. Maar de sport wint wel aan interesse van jong en oud. Stihl is de hoofdsponsor van één van de grootste competities in deze extreme sport. De STIHL TIMBERSPORTS® is een internationale extreme sportserie in competitief houthakken, bestaande uit drie bijldisciplines (Underhand Chop, Standing Block Chop and Springboard) en drie zaagdisciplines (Stock Saw, Single Buck and Hot Saw). Met de samenwerking tussen Stihl en Playmobil willen ze deze sport bij het grotere publiek bekend maken. Deze exclusieve set bevat de kettingzaakdiscipline ‘Hot Saw’ en de bijldiscipline ‘Standing Block Chop’. Zo kunnen de kindjes op een veilige manier deze extreme sporten naspelen.
Deze speciale Playmobil editie is exclusief verkrijgbaar bij een lokale Stihl Dealer.
Disclaimer: Dit bericht bevat een product/dienst, welke wij ontvingen van een bedrijf.